Macron med mera

Macron vann, och det lär väl vara bättre än alternativet, men det skriver jag utan att egentligen veta så mycket om Macrons politik. Jag tror på EU, men de yttre gränserna måste fungera. Jag omfördelar gärna resurser, men jag har i en väldigt orättvis värld svårt att se någon rättvisa i att ge några rika eller bedragare ett nytt liv men skita i den stora massan. Jag fattar ju att Sverige och EU inte skulle ge en massa extra pengar till utsatta människor om invandringen till EU minskade, men det är väl ändå en bra målbild? Bara ett exempel är att Migrationsverket hade kostnader på 73 miljarder kronor förra året vilket är, ungefär vad jag förstår, vad UNHCR behöver för hela sin årliga budget, dock brukar de bara få in hälften av de pengarna. Ja världen är orättvis, men det blir inte bättre av att hela tiden göra det ännu mer orättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0