Blandad kompott

Det blev en alldeles utmärkt helg på Västkusten. Jag blev bland annat lite nostalgisk när jag fick återse campingen i Ramsvik efter 25 år, och det hade faktiskt hänt en del där. Flera nya hus osv. Vädret var förvisso inte toppen under helgen med lite regn, men det var ialf ganska varmt. Vi spenderade gårdagskvällen med mat på Hjalmars i Hamburgsund. Bra mat men lite rörigt i beställningen där Nisse fick fel mat och det missades med bröd, men annars var det bra. Idag blev det en sväng till Hamburgö, vilket gav fina utsikter och viktiga samtal, innan vi åkte hem till Närke igen. Tack Nils, Bias och Valentina!
 
Jag känner mig lite som Camilla Läckberg sa i en Värvet-intervju som jag lyssnade på i veckan, att jag försöker ta igen en himla massa historia som jag missat genom åren. Jag har ju alltid inbillat mig att jag varit påläst i ämnet vilket säkert går tillbaka till att jag var ganska duktig i mellanstadiet, vilket säkerligen berodde på att jag då och då kollade på nyheterna. I högstadiet och på gymnasiet var jag väl hygglig, men inte direkt framstående. Jag tror jag hade MVG i historia A på gymnasiet, men det var även sista gången jag läste en kurs i historia. Sedan gick det sisådär 15 år innan jag nu på senare år har försökt att ta igen en del... Det gäller inte bara historia heller, utan samhälls- och statskunskap också. Jag har ju varit rätt bedrövlig om jag ska vara ärlig. Att läsa psykologi under fyra år på universitetet gjorde mig knappast allmänbildad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0