Lugn lördag

Efter en pigg dag på jobbet med ett något märkligt samtal gick jag till gymmet för att avsluta kvällen med Valentina och mat på Ingeborgs här i Örebro. Jag hade hört från diverse folk att Ingeborgs är ett mysigt ställe och det kan jag verkligen hålla med om efter att nu ha varit där. En ganska smal meny också vilket i mitt tycke ger ett proffsigt intryck. I övrigt bra bemötande och bra försök av servitören att göra ett proffsigt intryck vilket dock kanske inte gick helt bra :-). Jag tog chèvre chaud till förrätt och en vegetarisk huvudrätt. Förrätten var mycket god medan förrätten på vegetariskt vis var god utan att imponera. Som en slutkläm så rekommenderar jag Ingeborgs starkt.
 
Liverpool utan Mané är ett annat lag. 1-1 idag mot Burnley hemma. Liverpool var givetvis det bättre laget, och borde ha vunnit, men det saknas spets, speciellt när inte Sturridge och Coutinho är helt i form. Det kommer inte bli lika dåligt utan Mané som förra året på grund av Salah, men det blir ändå även i år en stor skillnad. Det är fortfarande ett alldeles för dåligt mittförsvar i Liverpool och ett gäng spelare som Firmino, Can, Milner, Henderson osv som saknar det lilla extra.
 
Sett filmen Eat, Pray, Love också. Har inte läst boken, men filmen måste väl vara oerhört mer glättig än boken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0