Så förbannat sjuk!

Igår kändes det som att jag skulle dö under vissa perioder. Inte så illa så klart, men ni fattar principen. Jag hade 40 graders feber, och det vet jag inte om jag haft sedan jag var barn. Jag kikade lite här i bloggen för jag minns att jag varit ganska sjuk för en sisådär 10 år sedan. Enligt bloggen var jag väldigt risig i maj 2007 och i januari 2009, men då hade jag ingen febertermometer så jag vet inte hur hög febern var då, så det kan ju förvisso ha varit uppåt 40 grader då med. När febertermometern visade 40 grader igår ringde jag sjukvårdsupplysningen, och de lugnade mig med att det är lungt så länge febern inte är högre än 41 grader :-). De tyckte även att jag skulle uppsöka en vårdcentral om det var lika dåligt på måndag. Min spontana reaktion var att det inte är mänskligt att gå runt med 40 graders feber i flera dagar, det är ju ren tortyr :-).
 
Nu idag mår jag dock mycket bättre. Imorse hade jag över 38 graders feber, men nu har jag 37,1. Jag har förvisso en rätt störig hosta, men så länge jag slipper den 40-gradiga febern så är jag nöjd.
 
Det här har ju även gjort att jag fått stanna hemma från jobbet!!! Ja det är första gången det händer sedan jag fick en fast anställning post Ahlsell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0