Vilken underbar dag :-).

Idag var det dags för syster Johannas barn att ta sig ur magen och ut i verkligheten. Stort grattis till Johanna och Peter. Det känns även otroligt stort för mig. Förstå att lillasyster har blivit mamma :-). Märkligt :-).
 
En annan bra sak var att ledningen hade lyssnat och att de från och med nu skippar prognosen på jobbet. Svårt att säga om det något vaga alternativet blir bättre, men det kan knappast bli mer idiotiskt. 
 
I lördags när vi spelade spel kom den en fråga om vem som skrivit Dr Jekyll och Mr Hyde. Det var nog ingen som kunde det. Det är förvisso sak samma, men där jag sov i en av stugorna hittade jag den boken i en bokhylla och lånade den. Nu har jag läst ut den, vilket gick rätt fort eftersom det är en kortroman. Det är även en riktig blandvändare även om den i dagsläget inte direkt förtäljer något som är nytt under solen. Dubbelnaturer är alltid intressanta, men är vi inte alla det mer eller mindre? Vi som spelade i lördags får också komma ihåg att författaren heter Robert Louis Stevenson :-).
 
Carl Jonas Love Almqvist verkar ha varit en riktig lirare också :-).
 
...och till sist Victor Sköld :-). Mål igår och vinst för ÖSK, det var på tiden :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0