Into the Wild, igen!

Valle är här och vi har spenderat rätt stor tid med att fixa i lägenheten. Riktigt trevligt! I övrigt har vi sett om filmen "Into the Wild". Jag såg den för första, och tidigare enda, gången för 10 år sedan, sedan läste jag boken i somras. Som jag påpekade i somras har jag nu en annan bild av filmens huvudperson än vad jag hade tidigare. Jag har även gått runt och trott att jag inte tyckte filmen var bra, men läser jag i bloggen om vad jag tyckte om filmen när jag såg den 2008 så verkar jag ha tyckt att filmen i sig var rätt bra. Det är något jag tror att jag brukar återkomma till, att det är läskigt det här med minnet. Jag, och säkert de flesta med mig, kan tro sig komma ihåg något på ett sätt som inte alls stämmer. Ja, ja, "Into the Wild" var väl värd att se igen, och på sätt och vis var det ju även bättre att jag inte kom ihåg så mycket sedan senaste gången, blev ju lite som att se en film för första gången :-). Otroligt fint foto för övrigt!
 
"Aniara". Jag har lyckats läsa ut Harry Martinsons "Aniara". Ett epos om ett rymdskepp ur kurs. Jag är inte van att läsa något som är skrivet på det här sättet. Eposet består nämligen av 103 sånger. Jag har dock ingen aning om hur de ska sjungas. Det verkar även vara väldigt mycket mening och olika lager i dessa sånger, vilket är överkurs för mig. Ja så mycket mer har jag inte att säga om detta. Jag lyckas ialf hyggligt med att läsa en bok i veckan :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0