Mot London

I eftermiddag går flyget från Västerås till Stansted. Jag och mina föräldrar ska till London och bland annat besöka Stonehenge och Madame Taussaud. Det kommer bli intensivt, men jag tror ändå att det kommer bli riktigt bra.
 
Elisabeth Massi Fritz verkar vara ungefär lika ohärlig som en uppfattar henne, men det är alltid något ambivalent med skadeglädje. Att biträden saltar kostnadsräkningar är dock något som Massi Fritz inte är ensam om.
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6nXOaQ/matkravaller-i-rwanda--flera-flyktingar-doda - Det här är något jag har påpekat många gånger men som aldrig verkar ta fyr i debatten. Nu är jag inte naiv och tror att bara för att exempevis Sverige skulle få ett billigare asylmottagande skulle landet lägga allt som blir över hos UNHCR, men en bör ändå veta att Sverige mer eller mindre ensamt skulle kunna finansiera UNHCR:s hela budget för den summa det kostar med asylmottagande i Sverige. Väldigt ofta tycker jag rättivsetänket försvinner hos människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0