Fokuserad

Idag vaknade jag uppåt och fokuserad, och det har hängt i hela dagen. Det är ganska stor skillnad mot vanligt, men svårt att säga vad det beror på. Jag önskar att jag hade fler sådana dagar, men de kommer bara ibland. Är det kosten? Jag åt ovanligt "onyttigt" i helgen med rött kött och pizza i mängder. Jag tränade inte heller, är kroppen piggare? Jag sov så där inatt, beror det på det? Jag kan liksom inte hitta en enda hälsosam sak som borde göra att jag mår bättre, snarare tvärtom. Det är märkligt!
 
Det har hettat till i Iran, och en får väl hoppas att det inte blir värre, även om jag gärna hade sluppit det islamistiska styret.
 
Jag är fascinerad av serien om Vietnam-kriget. Det är mycket spännande att höra amerikanska militärer berätta om att de begått brott mot mänskligheten och hur mycket de hatade vietnamserna. Jag tror folk i allmänhet inte förstår hatet som uppstår när ens egna liv, eller folk i ens närhets liv, är i fara. Vi är för insnöade på ont och gott. 
 
Egalitarism är ordet för dagen, känns otroligt mycket bättre än feminism som jag aldrig riktigt förstått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0