Fredag

Löfven funderar på att sätta in militären mot brottsligheten och Magdalena Andersson vill inte att det ska komma några invandrare till Sverige, att de ska välja andra länder istället. Det första citatet är nytt och det andra har väl någon dryg månad på nacken. Det svänger fort. Det blir även lite svårt att ta politikerna på allvar när de tydligt farit med "fake news" under väldigt lång tid. Macron vill lagstifta mot "fake news", hur hade det gått om vi gjorde det i Sverige? Hade vi haft några politiker kvar då?
 
Jag såg nyss filmen Timbuktu om islamisters ockupation av Timbuktu. Rätt bra, men kanske inte riktigt så bra som ryktet gjorde gällande. ...och ju mer jag lär mig om vissa saker desto mindre förstående blir jag.
 
Hotell bokade i London och Berlin samt att en helt ok arbetsvecka har passerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0