The Vietnam War

Nu har jag sett klart den ca tio timmar långa dokumentär-serien om kriget i Vietnam, och den var som jag även har uttryckt tidigare otroligt intressant. Minst lika spännande som att se någon serie med påhittat innehåll. Jag måste dock säga att serien verkar ett par aningar "vänsterinfluerad" och en del information om Nixon verkar tas som fakta även om jag inte helt kan verifiera det när jag googlar. En del "fakta", som jag läste i en bok om kriget för några år sedan, om att USA höll på att vinna kriget när de tvingades dra tillbaka trupper på grund av press hemifrån togs inte upp överhuvudtaget.
 
I stort har det varit en mycket bra vecka med intressanta diskussioner på jobbet. 
 
Jag är trött på att vara cynisk, men det är svårt att inte vara det. Det är ofta som jag hörde "räcker det inte med att de berättar om hur jävligt det är, måste de dra upp massa överdrivna floskler, det gör ju bara att en slutar tro på dem". Det är lite så jag känner, sluta med känsloargumenten, de vanliga argumenten räcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0