Notiser främst för mig själv

Jag såg Nolans film om evakueringen i Dunkirk igår. Väldigt bra och med ett annorlunda perspektiv än andra krigsfilmer. Inget blod, flera historier osv.
 
Jag såg klart serien "Då förändrades världen" idag. Det är en snubbe som heter Melker Becker som gör annorlunda historiska dokumentärer. Allt finns på SVT Play.
 
Jag började lyssna på P3 Historia igår. Mer stringent och bättre producerat än Historiepodden. Inget trams, vilket ibland gör Historiepoddens avsnitt onödigt långa. Jag gillade både P3 Historias avsnitt om Rasputin och Marie-Antoinette. Axel von Fersen måste ju också nämnas, sicken lirare.
 
Det har börjat pratas om Popaganda, så det kanske det blir.
 
Jag känner mig lite täppt i näsan.
 
En del intressanta saker kan även vara i görningen, får se vad som händer.
 
Trevlig vecka på jobbet så långt och väldigt fuktigt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0