Lite historia

Igår och ikväll har jag roat mig med att kika på fyra gamla dokumentärer av Herman Lindqvist om Gustav Vasa, Drottning Kristina, Axel von Fersen och Jean Baptiste Bernadotte. Historien blir intressantare ju mer jag lär mig. Alltså jag förstår referenserna och namnen sätts in i tiden på ett bättre sätt. Kände jag till att Jean Baptiste Bernadotte valdes till kung här i Örebro? Jag vet att jag har läst det tidigare, men jag tror inte jag hade kommit ihåg det om någon frågade mig var han valdes igår.
 
Mer coach-utbildning på jobbet idag. Vi gjorde ett Myers-Briggs-test. Jag blev ISTJ vilket inte var helt oväntat och väldigt sammanfattat betyder att jag ska vara pålitlig.
 
Expressen fortsätter med intressanta artiklar om afghaner, men varför kommer de först nu?
 
Karius fick tydligen en hjärnskakning under CL-finalen, vilket kan ha påverkat hans prestation, intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0