Framme i Minsk

Nu är vi incheckade på Hotel President i Minsk. Resan hit har gått bra med ett byte i Warszawa.
 
Förvisso tappade jag nästan bort mitt pass när jag skulle gå av planet i Warszawa, men en uppmärksam medresenär uppmärksammade mig på att mitt pass låg under ett säte, så det ordnade sig.
 
Jag har varit lite orolig huruvida vi skulle komma in i Vitryssland eller inte, men det har gått bra. Grensman och Bias blev förvisso stoppade i passkontrollen för att de inte hade någon försäkring, men det gick att ordna på plats, så det löste sig.
 
Även taxiresan från flygplatsen in till Minsk gick bra, och blev billigare än vad vi hade förväntat oss.
 
Hittills har även de som jobbat i passkontrollen och här på hotellet pratat engelska, så även det har gått bra.
 
Grädde på moset är även att jag och Bias fick ett bättre rum än det vi bokat :-).
 
Nu är det tänkt att vi ska hitta något att äta och även kika lite i stan.
 
Tiden är två timmar mer här än hemma, vilket ialf är en timme mer än vad jag hade räknat med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0