När "fegheten" slår tillbaka, och kanske en ursäkt?

Jag gör långt ifrån allt rätt och det har väl gjort att jag, ialf vad jag tror, ibland tänker att jag borde följa dem med mer erfarenhet. Alltså, att istället för att sätta ned foten och säga att det här håller inte, anta att sägs det så, så gör jag väl så... På jobbet uppstår denna situation då och då, och säkert är det ofta även det motsatta, att någon annans råd som jag följde faktiskt blev rätt, men jag tror att dessa tillfällen lättare glöms bort. Nu tycker jag att det förra har visat sig ha skett, där jag alltså borde satt ned foten istället för att följa andras instruktioner. Men en lär sig av sina misstag och jag orkar inte att ständigt vara obstinat, speciellt när jag tycker att jag inte har den erfarenhet inom mitt yrke som krävs för att sätta ned foten alla gånger. Jag vill inte vara en störig jävel och skapa dålig stämning, men samtidigt önskar jag ibland att jag var mer störig och sket i stämningen.
 
Jag kikade precis på Uppdrag Gransknings granskning av Virtanen-affären. Jag har som märkts här inte varit helt förtjust i #metoo av olika anledningar, men jag var rätt förtjust över att Virtanen blev en av måltavlorna, och det var kanske inte så fint av mig, speciellt nu när flera av anklagelserna mot Virtanen genom UG:s granskning tappade en hel del av sin styrka. En ursäkt kanske är starkt men mina förutfattade meningar om Virtanen gav mig tydligt en större säkerhet gällande att han skulle vara skyldig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0