Notiser från en ledig dag

Idag är en ledig dag. Kristi himmelsfärd tror jag. Sak samma, att vara ledig, och att inte ha så mycket planerat är skönt.
 
Igår såg jag Hurula på Satin. Tredje gången han var i Örebro vad jag vet, och tredje gången jag såg honom. Det var väldigt bra, vilket jag tror att jag även tyckt tidigare. Eventuellt var publiken och framförandet något mindre energiskt än tidigare. Även lite synd att scenen på Satin skyms av pelare på sina håll.
 
Efter att Trump valt att hoppa av "Iranavtalet" så brändes det amerikanska flaggor i det iranska parlamentet. Utan att ha någon större insikt i varken avtalet eller huruvida det är rimligt av USA att lämna det, men när det bränns flaggor i ett parlament blir en lite fundersam över vad det är för människor som sitter där och deras avsikter.
 
Jag har nu läst ut "Omgiven av idioter". På jobbet slängs det rätt friskt med personlighetstyperna från boken, röd, grön, blå och gul. Du är sådan och du är sådan... Personligen har jag svårt att smeta en typ på mig, och författaren menar att de flesta människor är en blandning, så inte så konstigt kanske. Om jag ska göra en försiktig analys så är jag inte gul alls, antaligen främst grön, med delar av rött och blått. Vad det egentligen har för betydelse har jag dock svårt att greppa? Vi människor bedömer ju våra medmänniskor ändå, och frågan är om vårt bemötande blir bättre av att vi försöker anpassa oss efter en teoretisk modell av en annan människa? Jag får dessutom en känsla av att människor gärna vill vara mer röda än vad de är generellt.
 
Jag lyssnade på ett par poddar om Engelbrekt. Känner att jag borde gå och hälsa på honom i Sankt Nikolai kyrkan och där han dödades utanför Stora Mellösa.
 
Det var väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0