Funny Games

När jag i somras kikade på en serie där regissörer fick prata om Ingmar Bergman var bland annat Michael Haneke med. Jag har sett några av hans filmer förut och blivit mäkta imponerad, dock hade jag hoppat över filmen Funny Games. Den filmen togs dock upp i serien om Ingmar Bergman, så därför kände jag att jag behövde se den, men det blev först igår och idag. Riktigt vidrig film. Pyskopatiskt våld på ett sätt jag inte sett förut. Jag blev tagen. Trots att filmen är vidrig är den ändå vacker och därav mycket speciell. Annorlunda filmupplevelse minst sagt.
 
Det var väl det jag ville säga. På det hela taget en bra dag. För att jag ska komma ihåg det i framtiden så var Metric-konserten på Kägelbanan vid Södra Teatern.
 
Merkel lägger ned och Bolsonaro tar makten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0