Metric ikväll

Nu i Sthlm och ikväll Metric. 
 
Jag läste ut "Klanen" under resan till Göteborg. En antologi om klan från flera olika perspektiv. Rätt intressant och säkert för många lite av en ögonöppnare. Jag tror inte så många svenskar gör kopplingen att klanen/familjen blir väldigt mycket viktigare när det inte finns en stark stat. Även att en stark stat kan vara garanten för personlig frihet är nog en tanke som inte flugit genom alla svenskars huvuden. Kul att "bekantingen" Nathan Shachar skrivit en del av boken. Vissa delar av boken var dock mycket grekisk mytologi vilket var lite jobbigt att ta till sig.
 
Jag lyssnade på Gellert Tamas Värvet-intervju igår. Har dragit mig lite för det. Tänk om han säger något klokt? Det gjorde han väl förvisso, men det blev ingen direkt ögonöppnare för mig.
 
Jag glömde säga att jag blev en aning starstruck av föreläsaren i Göteborg, karln hade jobbat med Elizabeth Loftus :-O!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0