Metric var lysande

Konserten med Metric igår var mycket bra. Ett piggt band i början på sin turné. Jag tyckte sångerskan sa att det var första giget för turnén, men det borde nog ha varit andra. Jag och Valle lyckades få platser nästan längst fram, hur det kom sig är svårt att säga, men även om det var fullt i lokalen så var det inte direkt trångt. Att stå så långt fram gjorde sannolikt upplevelsen än bättre. Metric levererade alla de låtar jag ville höra och hamnade därmed inte i att bara spela nytt, vilket jag var tacksam för. Deras nya material har jag nämligen lyssnat sparsamt på. Även mellansnacken var bra, utan billiga poänger. Proffsigt! Publiken bestod främst av, som sig "bör", av människor av mitt utssende och min ålder. En och annan ungdom må hända, men annars väldigt homogent.
Tack och bock!
 
I övrigt har jag roat mig med att läsa ut "Framtidsstaden", en bok om Malmö och problemen där. Bokens frågeställning är om hela Sverige kommer bli som Malmö? Tycker dock inte boken svarar på det, utan främst är det en bok som räknar upp problemen i Malmö, dvs en stad i "konkurs". För mig inte något nytt under solen.
 
Nee nu blir det film och popcorn :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0