Vad är väl ett besök på slottet

Idag har jag och Valle gått guidad tur på Örebro slott. Väl värt 60 kronor för en timmes rundvandring. Det kändes dock som det gick mycket snabbare. Under besöket fick vi bland annat besöka en fängelsehåla och rikssalen. Den senare hade jag varit i förut under en vinmässa, men fängelsehålan hade jag inte besökt tidigare vad jag vet. Jag tror att jag var på Örebro slott som barn med skolan, men jag minns som synes inte så mycket av det besöket, eller om det ens hände, men om det nu var så att jag var på Örebro slott då, så kanske jag har varit i fängelsehålan förut. En liten utvikning :-). Ett intressant besök hursomhelst.
 
Igår käkade jag och Valle på Mii Soo. Dessvärre var vi de enda som käkade där under hela besöket, vilket är illa, för det är riktigt bra.
 
Jobb fram till två igår och imorgon åker jag till Göteborg för utbildning. Blir sedan kvar där i tre nätter.
 
Efter att ha sett en andra del av progg-dokumentären blev jag lite fundersam över att jag aldrig hade hört låten "In kommer Gösta" förut. Inget att missa, men helt klart en del av svensk musikkultur :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0