En svensk elefant

Jag fortsätter med mitt notisskrivande över mitt liv.
 
I fredags kom det så "äntligen", det väntande gnället på att vi producerar för lite på jobbet. Jag har diskuterat det med diverse kollegor om att det skulle komma snart, och nu kom det :-). Det är dock något svårt att greppa vad vår "dåliga" produktion jämförs emot? Om jag förstod GD rätt för ett par veckor sedan så borde vi producera rätt bra, men i en jämförelse med en annan enhet verkar vi producera dåligt. Det gavs dock ingen närmare inblick i de senare siffrorna. I övrigt jobbade jag övertid i lördags, så en relativt kort helg.
 
Under slutet av förra veckan såg jag klart den något för långa dokumentären "A Swedish Elephant". Där intervjuas en mängd svenska forskare, opinionsbildare osv om läget i Sverige. Det är inte direkt en positiv bild som skildras, men i stort sannolikt den mer riktiga bilden av dagens Sverige. För den som orkar se den så finns den på Youtube. Hänger en med i samhällsdebatten är det dock inte särskilt mycket nytt under solen.
 
Jag läste nyss ut Tino Sanandajis nya bok "Tio Tusen Miljarder". Den handlar om att ekonomin inte går så bra i Sverige som alla tror och att det är ett stort problem med alla privata bostadslån. Han ger även lite spartips. Lite samma där som med "A Swedish Elephant", ganska lite som gör att en höjer på ögonbrynen om en inte bott i en låda senaste åren. Även lite slarvigt skriven.
 
I övrigt har jag sett en dokumentär om Papa Doc på SVT Play. 
 
På det sociala planet har Valle varit här i helgen :-). Vi har inte gjort allt för mycket, ängnat oss åt varandra och kollat på "Vänner" samt käkat på Naturens Hus. Härligt avslappnat. Vi har även försökt rensa i min garderob och jag har plockat ut omkring 50 plagg som ska bort på något sätt :-). 
 
Imorgon blir det fotboll på Vallen, och annars ser jag fram emot en ny härlig vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0