Torsdagsnotiser

Något stressigt på jobbet, men ändå överkomligt. Även en del intressanta noteringar.
 
Liverpool åkte ur ligacupen mot Chelsea igår. Två reservbetonade lag, Liverpool något bättre, men Hazard avgjorde snyggt.
 
Blir det någon regering eller blir det extraval? Ett extraval lär väl inte göra någon större skillnad. 
 
Det är något jag inte förstår med diskussionen gällande dumma SD som inte tycker att alla i Sverige är svenskar. För att typ halvt citera Åkesson, blir jag kurd om jag flyttar till Erbil? Känslan är att de flesta glömmer att fundera över sin egen definition av svensk. Är det medborgarskapet, är det etniciteten, eller vad?
 
Går det tona ned drevandet mot alla med andra tankar och åsikter än den en själv har? Det är inte enkelt, men hur svårt kan det vara att lyssna på argument istället för att bara gå på sin egen känsla. Ja det är svårt, men sluta ta ställning på känsla hela tiden. Jag blir tokig! 
 
Varför är det sandlåda på Twitter? Jag kan trilla av stolen när jag exempelvis läser inlägg av Morgan Johansson och Annika Strandhäll ibland. Är ni barn? Jag röstade ju förihelvete på er.
 
Till sist, dokumentärserien om Johanna Möller var helt fantastiskt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0