Valet

Nu har valet passerat. Jag ändrade mig sista dagen och lade min riksdagsröst på Socialdemokraterna. Från början hade jag tänkt att rösta på Liberalerna eller blankt, men i söndags morse gjorde jag flera valkompasser och Socialdemokraterna verkade ligga närmast. I kommunvalet fick det dock bli Liberalerna och i landstingsvalet blev det blankt. Så det blev ändå lite som jag hade tänkt från början.
 
Valresultatet då? Något oroande att typ 37 % av Sveriges befolkning är extremister. Tydligt att många moderater röstade på KD, vilket var synd. Jag hade kunnat vara utan KD i riksdagen. Överraskande få som röstade på partier utanför riksdagen. Men i stort gick väl valet ungefär som alla tänkt? SD kanske fick lite färre röster än förväntat och Socialdemokraterna lite fler. Känslan är väl dock att det inte spelade så stor roll vad en röstade på den här gången. Att det blir en intressant politisk framtid står dock klart.
 
I övrigt har det flyttats en hel del under helgen. Tackar er stort som hjälpte till :-). Jag har även läst ut Per Brinkemos lilla bok om somalier i Sverige.
 
Imorgon Sthlm, och där blir jag kvar några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0