Dagens rimliga hopblandning

I mitt arbete har jag dagligen den, i mitt tycke, dryga uppgiften att granska andras texter. Jag föredrar nog det omvända. Att någon annan granskar det jag har gjort, för då lär jag mig förhoppningsvis något. Idag blev jag förvisso inte granskad men jag lärde mig något. Jag uttryckte att en måste skilja på "don och person" när jag blev rättad till att det heter "sak och person". Även om "don" och "sak" kan ses som synonymer, så tycker jag ändå att jag hade fel, och därmed lärde jag mig något. Även om jag givetvis skulle kunna diskutera att jag inte hade helt fel :-). Vad vill jag säga med det här? Jo att jag ibland, ialf på jobbet, kan sakna att ibland bli granskad istället för att bara granska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0