...

Kostym inköpt idag, det var länge sedan sist. Senast var inför en sittning när jag var ny på universitetet. Trevlig tur till Vingåker med föräldrarna och Valle :-).
 
Igår utflyttningsfest hos Paul och Michaela. Kul fest, men trist att han lämnar jobbet och Örebro. Den mannen/pojken är typ en manifestation av "likeable".
 
Jag har kikat igenom "Hockeyns historia" under helgen. Det är något speciellt med att lyssna på gubbarna när de pratar om kamratskap och har en synnerligen lågmäld attityd. Jag blir nostalgisk. Det känns som att det är annat nu, och med det i mitt tycke sämre.
 
Vad händer egentligen på Sri Lanka? De verkar hitta bomber till höger och vänster där. Hur mycket folk är det som delar deras "ideologi"? Med IS och alla som reste dit är det inte svårt att bli mörkrädd.
 
De vill få ned barnafödandet i Egypten. Börjar världen sakta vakna? Jag hoppas det.
 
Hur blir det i Sverige framöver? Är räkmackan över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0