Förkylt

Det är lite förkylt på Magasinsgatan. Är väl det som jag kände av efter Rom som slagit ut lite mer, men det går över.
 
Det finns en serie på SVT Play nu som heter "Superhjältarnas legender". Den handlar om hur olika superhjältar uppstått osv. Intressant! Personligen missade jag de flesta superhjältar under min uppväxt och kan inte minnas att jag läst någon serietidning med någon superhjälte. Jag läste serier om Kalle Anka, vilka jag förvisso tyckte var riktigt bra. Annars kände jag till Superman och Batman från TV, men mer var det inte. Det är de senaste åren med alla superhjälte-filmer jag förstått hur stort det är med superhjältar. Därmed även kul att genom serien lära sig lite mer om det hela.
 
Eventuellt har pappa ett litet intresse av tecknade serier? Har för mig att han gillar Modesty Blaise och kanske även Batman? Måste fråga honom...
 
"Sverige under kalla kriget" är även den en serie på SVT Play jag kikat igenom. Serien målar upp hur Sverige skulle ha försvarat sig vid en invasion av typ Sovjet under kalla kriget. Helt ok, men en i raden av intressanta serier med Melker Becker som programledare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0