I väntan på barbarerna

Har precis läst ut J.M. Coetzees "I väntan på barbarerna". En bok vars innehåll kan appliceras på mycket. Den handlar välditg förenklat om rädsla och oförstående mot andra kulturer. Ständigt aktuellt. Tankeväckande 200 sidor läsning.
 
Jag såg även dokumentären om Ratko Mladic. Intressant, och konflikterna på Balkan under 90-talet hade jag nästan börjat glömma...
 
Jag har skoskav. Jag snurrade bort mig lite på söder när jag skulle träffa Linus i tisdags. Därav en längre promenad än planerat i skor som inte var helt ingångna. 
 
Jag ser diskussionen huruvida vi ska hjälpa de svenska medborgarna som varit del av IS att komma hem som lite märklig. Utan att ha koll på hur vi brukar göra, men är det inte självklart att vi tar det ansvaret? Har vi inte lagstiftning som kan beröva dem medborgarskapet får vi nog stå vårt kast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0