Biarritz och bilder

Sista natten på resan spenderade vi i ett stort rum på ett mycket trevligt hotell med utsikt över Le Grande Plage i Biarritz. Valle fick därmed egen dusch och alla upptänkliga bekvämligheter hon kunde tänka sig. Jag måste även säga att även jag var väldigt nöjd med lite mer bekvämligheter.
 
Biarritz är ett surfmecka. Det finns två stora stränder i direkt anslutning till staden där det både går att bada och surfa. Förvisso mycket surfare i vattnet när vi var där, men samtidigt mycket vågor och mycket yta. I övrigt är det nog lätt att få ett ambivalent intryck av staden. Det ser ut som att Biarritz blivit populärt snabbt och att det därmed skyndsamt slängts upp flera otroligt fula hotellkomplex, vilket förfular det annars vackra landskapet. Det finns en del fina hus, men det är svårt att bortse från att mycket av bebyggelsen är ful i Biarritz.
 
Vi hade det ialf bra i Biarritz med god mat, och Valle passade på att surfa en sista gång, men jag orkade inte :-).
 
Bourdaines Beach vid solnedgången, där vi främst surfade, eller försökte surfa. Beror på hur en vill se det :-).
Måste ju...Har ingen bild på mig i vattnet så :-).
"Surfhouset".
Le Grande Plage i Biarritz.
 
Egentligen är bilderna av bättre kvalité, men det sker något när de publiceras här som gör att de blir suddiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0