När åldern visar sig på ovanliga sätt

Det här med ASAP Rocky har väl ingen missat vid det här laget. Rättegång idag bland annat, som kommenteras live lite här och var. Hursomhelst, när jag första gången hörde att ASAP Rocky blivit gripen i Sverige hade jag ingen aning om vem det var. Förvisso var jag inte väldigt överraskad av det eftersom att jag antar att den sorts musik han framför inte tillhör den jag normalt lyssnar på. Jag tänkte dock att han sannolikt inte var så där väldigt känd, typ i stil med vissa amerikanska rock- och popband som jag ser ibland på festivaler. Det vill säga några låtar med några dryga miljoner spelningar på Spotify. Häromdagen sökte jag på ASAP Rocky på Spotify och fick en rätt stor överraskning. Karln är ju inblandad i låtar med mer spelningar än något som jag lyssnar på. ...och vad vill jag säga med detta, det spelar väl ingen roll? Jo men jag kan tycka att det gör det. Här är alltså en person som för många måste vara Gud, och jag har ingen aning om vem det är alls. En person vars musik påverkar miljontals människor. Det brukar pratas om filterbubblor osv, och när det gäller musik verkar jag vara mer i en sådan än vad jag själv förstår. Det är en aning obra.
 
I övrigt så läste jag en artikel där Albin Ekdal pratade om homosexulla bland manliga fotbollsspelare, att det är väldigt få, och speciellt i jämförelse med kvinnliga fotbollsspelare. Det är säkert en och annan homosexuell manlig fotbollsspelare som har haft det kämpigt och lagt av på grund av det, och det är ju synd. Det går säkert göra en hel del åt det. Men det jag funderar på är vad som är mest "underligt", bristen på manliga homosexuella fotobollsspelare, eller vad det ser ut, överrepresentationen av homosexuella kvinnliga fotbollsspelare? Kan det finnas andra faktorer som har större påverkan på att det ser ut som det gör än att homosexuella män blir utstötta i fotbollsvärlden?
 
Det var väl tankarna för dagen :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0