Bronski Beat

När jag var yngre, kanske så där mellan 16 och 25 hade jag som hobby att ladda ner diverse musik och nästan maniskt renskriva filnamnen och sedan försöka få fram den perfekta playlisten. Det hela handlade om MP3 och spelaren var Winamp. Det var en barndomsdröm om att ha "all" musik samlad på ett ställe. Typ Spotify innan Spotify. Mycket tid tog det, men det gav mig någon slags njutning :-). Sak samma... Allt det där gjorde ialf att jag fick en hygglig kunskap om diverse musik. Fast egentligen lyssnade jag nog inte så mycket, det var mer grejen att ha det. Whatever, bandet Bronski Beat var ett band som ibland dök upp på skivorna jag laddade ned, men inget jag sannolikt fastnade för, trots att det är en musikstil jag ofta gillar. Till saken, för några år sedan spelade Brandon Flowers in en låt som samplade en låt av Bronski Beat. Jag kände då igen samplingen, men kunde inte komma på vilken låt eller band det var som samplades. Igår hände det igen, Lundmark spelade låten "Smalltown Boy" med Bronski Beat, och det enda jag kunde komma på var att gruppens namn bestod av två ord och att jag även inte kunde komma ihåg bandet från den där gången jag hörde samplingen av Brandon Flowers. Surt! Det är främst därför jag skriver det här, för att det förhoppningsvis inte ska hända igen och att Bronski Beat därmed ska bli en del av mitt mer lättillgängliga minne :-).
 
I övrigt spelade vi lite poker igår kväll med fler än Lundmark. Poker är dock ett högst överskattad sällskapsspel. Helt på Viktors sida där.
 
Serien om Patty Hearst var så bra så jag vet inte vad. En sak som förvånade mig var att jag aldrig hade hört talas om Zebra-morden förut. Googla det, ni kommer inte heller att ha hört talas om dem, och det är en mordserie som inte borde vara okänd. 
 
Ja just det, jag använde ordet förfördela helt i fel riktning i fredags :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0