Nyårsafton

Under gårdagen mötte vi upp en av Valles kompisar för att sedan knalla runt i krokarna av Circus Maximus. Det är en av de mer kända platserna i Rom som jag inte besökte sist jag var här. Det överraskade mig ett par aningar att det fanns så pass mycket bevarat. Jag hade föreställt mig att det endast skulle vara en stor gräsplätt, men det var även en del byggnader kvar.
Circus Maximus.
 
Vi skulle sedan se Peterskyrkan genom ett nyckelhål, men det var väldigt lång kö, så vi hoppade det. Säkert mer spännande än vad det låter, men i dagsläget känns det inte som någon större förlust.
 
Sedan blev det lunch på restaurangen Normale som ligger där Valle jobbade tidigare i Rom. Kul namn för en restaurang och väldigt historiska omgivningar för en arbetsplats, något annat än Riagatan :-). Jag valde även att äta en sallad istället för pasta. Gott och nyttigt som omväxling :-).
 
Sedan tog vi metron hem igen. Jag hängde lite på rummet och började kika på humorserien Dips som visade sig vara bland det bästa i humorväg som producerats i Sverige. Otroligt bra!
 
Kvällen spenderade vi sedan på restaurangen Gustamundo tillsammans med några av Valles kompisar. Det är en restaurang där migranter lagar mat. Det är ett sätt att få dem i sysselsättning. Hygglig mat och trevlig stämning. Efter maten åkte vi till Colosseum där det var väldigt livat. Mycket folk och fylla, enligt uppgift många napolitaner :-).
Gott Nytt År från Colosseum!
 
Sedan gick vi till Circus Maximus för den andra gången den här dagen, eller nu var det ny dag och nytt år, men ni fattar. På Circus Maximus var det DJ och dans. Ganska lugnt med dansandet för oss, men en kul omgivning för en DJ-spelning.
 
Det var sedan rätt kallt när vi skulle ta oss hemåt. Till slut fick vi frusna tag i en taxi. Ett bra slut på ett bra år. Recension av året kommer när jag är hemma i Sverige igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0