Stillsamt

Jag har en rätt stillsam tillvaro under det nya året. Jag tar inte ut mig på jobbet, vilket är skönt. Det ser även ut som att jag blir kvar på mitt jobb under hela året om jag inte byter till något annat i typ Sthlm på egen hand tidigare. Jag har dock inte sökt något än.
 
Jag har sett ett par dokumentärer om Elvis Presley och Freddie Mercury under veckan, så mycket annat har jag inte hunnit med efter jobbet. Jo förresten, jag har börjat lyssna på Rättegångspodden. Lyssnade på några avsnitt om ett mord i Katrineholm. Han som mördades verkade ha haft en hel del otur gällande att det blev som det blev. Lustiga människor inblandade för övrigt.
 
Idag blev det en sväng till IKEA. Det inköptes några prylar till lägenheten. Det blir bra här, riktigt bra. Jag fick även några försenade julklappar i form av LP-skivor. Himla skoj :-).
 
Blir det nu en regering med S, MP, L och C? Egentligen borde jag väl tycka att det är bra, men jag ser på det med stor rädsla. MP och C i direkt samarbete, kan det blir annat än katastrof? Jag hoppas jag har fel, men det luktar stegrande rasism och ännu sämre samhällsklimat lång väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0