BBK Live

Första dagen i Bilbao för andra gången med festival, BBK Live, är nu avklarad.
 
Bilbao slår mig nu som en väldigt ordnad och ren stad. Det är kanske för att jag nu kommer från Rom med dess problem med sopor. Vädret är varmt med svala nätter. 
 
I år bor vi lite närmare festivalområdet vilket är skönt, speciellt när en ska hem mitt i natten. Många av konserterna börjar nämligen väldigt sent på natten, så en är rätt trött när det är dags att ta sig hemåt, och är då inte så sugen på en lång natt/morgon-promenad.
 
Höjdpunkten igår var Liam Gallagher, även om det inte var någon större höjdpunkt. Jag tyckte han gjorde ett rätt fånigt och slött intryck på scen. Mycket av hans eget material verkade inte heller imponera på publiken. Det imponerade inte på mig heller för den delen. Däremot spelade han flera Oasis-låtar vilket lyfte konserten. Det är svårt att inte dras med av låtar som "Rock n'roll star" "Supersonic" och "Wonderwall", men utan dessa och andra Oasis-låtar hade det inte varit speciellt spännande.
Dessvärre ingen oförglömlig konsert.
 
Förutom Liam kikade vi lite kort på band och artister såsom; Vetusa Morla, John Grant, Nils Frahm och Sleaford Mods, varav de två första tilltalade mig en del. Vi hade även en tanke att se Thom Yorke, men vi orkade inte utan gick hem istället. För övrigt var det ett överförfriskat par som ansåg att jag var lik Thom Yorke, men även Emmanuel Petit :-). Det förra har jag lite svårt att se, men det senare kan jag förstå med tanke på frisyren.
 
Idag bör det för oss bli en mer tilltalande konsert-kväll med Suede och The Strokes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0