Konservativ

För mig låter konservativ som att vara bakåtsträvande, det vill säga lite dåligt. Det har en negativ klang. Jag har dock märkt nu på senare år, att jag inte nödvändigtvis blivit mer konvservativ, men ialf fått större förståelse för vad det innebär. Det här jag skriver är inte revolutionerande och kan låta banalt, men för mig har det betydelse. När jag var yngre hade jag inget annat att jämföra med, inget annorlunda samhälle osv. Jag hade bara upplevt en sak eftersom jag inte levt så länge. Nu har jag levt så pass länge att jag kan notera skillnader på ett annat sätt. Jag förstår därmed innebörden av att vara konservativ. Det gjorde jag inte förut. Med det sagt är inte progression dåligt, men det är inte nödvändigtvis alltid det bästa alternativet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0