Point Break

Igår kväll såg vi den klassiska filmen "Point Break", vilken jag inte sett på många år. Den kändes lite som "Top Gun" fast med surfbrädor istället för flygplan. Det jag menar med det är att det förekommer väldigt många vältränade unga halvnakna män i filmerna. Är väl ett sätt att locka kvinnliga tittare. För en annan blir det mest lite småfåniga inslag i annars rätt underhållande filmer. I övrigt var väl Gary Busey den egentliga underhållningen i "Point Break".
 
På dokumentärsidan har jag sett "Dagarna som skakade Kina" om händelserna på och kring Himmelska Fridens Torg 1989. Jag kollade också på filmen från när jag och Nisse var där 2007. Då filmade vi och pratade om dessa händelser. Var kanske tur att ingen kunde svenska där och då :-).
 
Jag såg även "We are Satan's people", korta avsnitt om hårdrock. Det fick mig att åter intressera mig för Dio. Försöker nu få tag i "Holy Diver" på vinyl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0