Runt i Östergötland

Igår firade vi första maj med att resa runt i Östergötland.
 
Det började med att besöka minnesstenen i Getå där pappas morfar dog på ett mycket otäckt sätt 1918. Kändes fint att besöka platsen på något svårförklarligt sätt.
Skänker en tanke till lokeldaren Carl-Erik Carlsson, min pappas morfar.
 
Sedan for vi vidare till Söderköping. Fint litet samhälle vid Göta kanal med magnifik glass. Tycker ofta glass haussas och att jag sedan blir besviken, men här var det gott på riktigt.
Saffran och äpple/kanel. Kan rekommenderas :-).
 
Sista stoppet blev Alvastra klosterruin. Historisk plats där bland annat Heliga Birgitta ska ha hängt på 1300-talet. Vi var där ensamma, inga andra besökare. Sådant fascinerar mig något.
Det är ändå rätt mycket kloster kvar!
 
Sammantaget en alldeles förträfflig dag.
 
Kvällen var dock lite sämre eftersom Liverpool förlorade mot Barcelona med 3-0. Förvisso speglar inte resultatet matchen, men det spelar ju desvärre ingen roll. Irritationen efter förlusten gjorde att jag sedan hade svårt att sova, därmed trött idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0