Rackarns kanalöar...

Igår kväll deltog jag och några jobbarkompisar på musikquizet på Stora Örebro. Det var förrhållandevis lätt denna gång och vi kunde väl det mesta, men det var ett par frågor som ställde till det för oss. Främst var det en fråga gällande lite olika öar runt Storbritannien. Vi stulade till det rejält med Isle of Man och Isle of Wight. Vi kunde inte bestämma oss för vilken av dem som ligger i Irländska sjön. Det hela slutade med att vi valde fel. Dessutom kunde vi inte bestämma oss för vilka öar som ingår i Kanalöarna, vilket ledde till att vi svarade en av Kanalöarna istället för just Kanalöarna. Detta grämer mig, för jag tycker jag borde kunna det, och som många gånger förut skriver jag därför ned det i ett försök att komma ihåg det bättre :-).
 
I övrigt lyckades jag säga att jag lämnade lördagens fest på grund av anekdoterna, men det är ju inte riktigt sant, det var ju mer eller mindre dags att gå hem :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0