Bob Hund

Igår kväll var jag och Bias och såg Bob Hund spela i Konserthusets foajé här i Örebro. Innan hade vi kikat fotboll och lirat FIFA 20 tillsammans med Nisse. En riktigt trevlig kväll.
 
Under kvällen, men även tidigare, har vi diskuterat hur många gånger vi sett Bob Hund spela tidigare? Nisse och Bias har tydliga minnen från flera konserter, medan jag inte har det. Jag är dock tämligen övertygad om att jag, åtminstone delvis, sett dem flera gånger. Sak samma! Grejen är nog att jag aldrig riktigt gillade Bob Hund när de var som hetast för kanske 20 år sedan. Jag antar att jag tyckte deras musik lät lite väl "oren", inte så producerad. Jag hade samma bekymmer med mycket av indiepopen därikring, men nu är det helt annorlunda.
 
Konserten igår var magisk för att använda ett må hända lite fånigt ord, men jag blev lycklig. Thomas Öberg var helt fantastisk på scen. Jag förstår verkligen nu att Bob Hund anses vara ett av de bättre live-banden i Sverige. Hans publikkontakt och mellansnack var imponerande. I övrigt lät allting väldigt bra. Jag blev imponerad!
Bob Hund.
 
Sammanfattningsvis har jag alltså många år senare, eventuellt för sent, förstått varför många anser att Bob Hund är ett fantastiskt band. Hursomhelst var det då ialf bra att jag gick på den här konserten så att jag till syvende och sist förstod det :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0