Hallåhallå

Har jag inte skrivit det tidigare så har jag ialf känt mig lite risig de senaste dagarna. Det har gjort att de senaste dagarna varit väldigt lugna. Även Valle har känt sig lite risig, men hon verkar frisk idag :-).
 
Av den anledningen valde vi att se film igår, och det blev "Hallåhallå", för att den fanns på HBO och var lagom kort för att orka se en kväll. Men vilken skitfilm. Jag ska försöka precisera, så att det inte blir så svepande. Jag tror inte skådisarna egentligen var dåliga, men manuset gjorde det nog så att replikerna kändes stela och konstiga. Grejen med att låta skådisar prata dialekt gjorde det inte heller bättre. Filmen utspelas i Falun, men oavsett var, så är det en landsortsfilm när den är som sämst. Irriterande uselt manus.
 
För övrigt tror jag att jag sett filmen förut någon gång, dessvärre hade jag inte skrivit om det här.
 
Annars då? Agatha Christie verkar ju ha varit en skön typ, gillade surf och resor, och Bill Gates-serien på Netflix var inte så tokig.
 
...och den här förhudsdebatten slutar fortfarande inte att roa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0