Seven

I omkring ett halvår har jag haft för avsikt att se filmen "Seven" igen, och igår kväll blev det av. Jag har den på DVD, men hade sannolikt inte sett den sedan tiden för när den kom 1995. Det rimliga är väl att jag såg filmen något år senare när den gjort sitt på bio. Som så ofta förr är det säkert även rimligt att jag sett delar av filmen även senare när den gått på TV osv.
 
Jag kom ihåg rätt mycket av "Seven", men långt ifrån allt. Jag antar att jag tidigare ansåg att det var en bra film, men nu känner jag mer att det är en otroligt bra film. Magiskt skådespeleri, läckert foto, välskrivet manus med spännande vändningar. Med ett vuxet och mer erfaret öga blev sannolikt "Seven" ännu bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0