Helgen i övrigt...

Cantina, sicken restaurang! Jag, Rob, Acke och Valle tog en öl på O'Learys i lördags kväll. Eftersom vi var lite hungriga bestämde vi oss för att gå och äta, och jag tror det var Acke som föreslog restaurangen Cantina. Han trodde att det kanske var italienare som ägde restaurangen. Väl där upptäcke jag att det var en riktigt trevlig restaurang och som ägdes av italienare. Även stora delar av personalen var från Italien. När de förstod att Valle var italienska blev de väldigt intresserade, och till och med kocken var ute och pratade med henne :-). I övrigt var både atmosfären och maten riktigt bra :-).
 
Liverpool trummar på i Premier League. Seger borta mot Chelsea nu. Inte snyggt, men kändes ändå rätt tryggt.
 
Jag råkade av misstag se om dokumentären "Myten om Atlantis". Rätt fascinerande att myten kan ha sin grund i ett vulkanutbrott på Santorini och den minoiska kulturens senare fall.
 
"Det antika Roms hemligheter" såg jag också, men den var inte lika bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0