Lördag förmiddag

Ja vad ska vi göra mot åldersrabatten gällande straff? Utan att ha läst på undrar jag om åldersrabatten verkligen är rimlig? Jag kommer från psykologi-sidan och har, när det begav sig, läst en del om att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän en bit upp i 20-årsåldern, men jag har svårt att känna igen det i mig själv, och hur dåligt är egentligen konsekvenstänket hos en 19-åring? Är proportionerna idag rimliga mellan straffrabbaten och det utvecklade konsekvenstänket? Det har säkert någon undersökt, men jag är ur egen erfarenhet tveksam.
 
Justin Trudeau i blackface i veckan :-). Det är svårt att hålla fasaden ibland.
 
Fucking jävla kuk Åmål! Efter att vi sett serien "Gösta" tvingade jag igår Valle att se "Fucking Åmål". Det var nog över 20 år sedan jag såg den, och den var lika bra nu som jag mindes den. Undrar hur den påverkat människor i min ålder? Eventuellt att homosexualitet blivit mer accepterat än annars? Fast jag vet inte, jag kan inte minnas att det någonsin varit direkt kontroversiellt under min uppväxt. Ovanligt, absolut, men inte så mycket mer. Men det är ju en sak att stå vid sidan av och se människor komma ut och en annan att göra det själv.
 
Dokumentären "En sjukt stor våg" handlade verkligen om en sjukt stor våg :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0