Tisdag

Jag och Valle har sett klart serien "Gösta" nu, och den blev bara bättre och bättre. Från början var den främst lite skämskudde-jobbig, men efter hand blev serien en väldigt spännande kombination av humor och seriösa inslag. Även en hel del vågad monolog/dialog. Hatten av som en säger.
 
Dian Fossey, hon kände jag nog inte till tidigare. Hon var tydligen en smått galen kvinna som spenderade stora delar av sitt liv med bergsgorillor i Rwanda. Till slut mördades hon av någon, oklart vem, även om det verkar ha funnits en hel del bevis. Att jag skriver om Dian Fossey beror så klart på att jag sett "Mordet på gorillornas drottning". Inte superbra, men intressant historia på många sätt.
 
För den som vill se något som är ovanligt i dagens TV kan ni se "Konsten att städa". Det är en dokumentär om en tant i typ Kopparberg som lever, eller levde, ett stillsamt liv med städning. Den är nog intressant för alla de som behöver hjälp med att uppskatta nuet. Den är även intressant med alla långa klipp där det inte händer just någonting.
 
"Andra Världskriget Börjar" talar för sig själv. Intressant för mig genom allt från Gdansk, mycket jag kände igen från när jag, Bias och Robert besökte staden för några år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0