Trump, Maradona och Lolita Pop

Jag kände för en rubrik med tre "saker" som jag inte tror har haft någon gemensam nämnare förut, men nu får de det :-).
 
Live at Heart har börjat i Örebro och det stora dragplåstret (?) Lolita Pop gjorde en spelning igår på Frimis. Min relation till bandet är väl inte enorm, men låtarna "Hey Winner" och "Tarzan on a Red Big Scooter" har spelats, om inte flitigt, så ialf relativt ofta av mig. Speciellt den första, det är ett mästerverk. Jag hade därmed tänkt att gå och se dem igår, men det verkade som att det kunde bli fullt, om än inte slutsålt eftersom de med Live at Heart-band kunde gå dit och komma in om det fanns plats. Denna osäkerhet gjorde att jag hoppade det hela. Säkert dumt, men men... Jag gick och såg dokumentären "Diego Maradona" på bio istället. Det var jag och två snubbar med Maradona-tröjor i salongen :-). Filmen dokumenterade främst Maradonas tid i Napoli. Hur han där festade med kokain, skaffade en son utanför äktenskapet och hade nära kontakt med Camorran. På den mer ljusare sidan handlade även en stor del av filmen om hans succéer. Även hans "dubbla" personlighet avhandlades, den osäkra Diego och den diviga och störiga Maradona. För mig blev det några "ja just" upplevelser. Mycket jag hade hört om Maradona innan, men som jag hade glömt bort. Jag hade hoppats på lite mer om Maradonas barndom, men det var nog inte tanken med filmen. Ingen dokumentär som sticker ut ur mängden, men absolut värd att se.
 
De senaste dagarna har jag även sett serien "Donald Trump: Vägen till Makten". Det är en dokumentärserie som går igenom hela Trumps liv, och den sticker ut, väldigt intressant och för mig lärorik. Eventuellt blir den lite spekulativt ensidig på slutet, men i huvudsak upplevde jag serien som väldigt mångsidig. Jag lärde mig bland annat att det var en stor grej, tror det var under sjuttiotalet, att familjen Trump hade diskriminerat svarta gällande lägenhetskontrakt, men även att Donald Trump anlitade en kvinna för att leda bygget av Trump Tower i New York. Även hur Donald Trump lyckats ta sig ur rejäl ekonomisk knipa var intressant. Mycket annat var väl gammal "skåpmat", men jag känner att jag fick en nyanserad bild av Donald Trump.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0