American Beauty

Nästa film för Valle i vårt, eller kanske främst mitt, film-projekt fick bli "American Beauty" :-). Det gick väl så där eftersom hon somnade innan filmen var slut :-).
 
"American Beauty" är också en film jag tror att jag har sett i samband med att den kom 1999, men där jag eventuellt bara hade sett delar innan.
 
"American Beauty" kändes delvis daterad nu. Jag har ialf svårt att relatera till att någon i filmens kontext i nutid skulle bli väldigt överraskad över att homosexuella bor tillsammans. Det är även lite kliché gällande att den ungdom som pratar mest om sex aldrig har haft sex, fast den klichén säger nog inte mer om slutet av 90-talet än nu.
 
I övrigt en fantastiskt bra film. Det är ett utmanande, förvisso något daterat, manus som leder till många tankar och mycket att prata om efteråt och väldigt bra skådespelarinsatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0