Små notiser för minnet...

Jag har skrivit det förut och gör det nu igen, det blir inte färre filmer och dokumentärer med anledning av corona-smittan.
 
Jag och Valle såg "Fyra bröllop och en begravning" härom kvällen. Vi hade inte sett filmen på väldigt länge. Valle somnade i vanlig ordning medan jag så smått roades av filmen och överraskades av dess väldigt öppna inställning till sex. Har vi/jag blivit mer pryda och konservativa?
 
Jag såg "Venezuela - Oljans förbannelse" och lärde mig att Venezuela har världens största oljereserver. Hur är det i Venezuela nu förresten? Känns som det fallit bort en aning från nyhetsbevakningen?
 
Jag såg även "Kuba, Castro och världen". Den hänger på många sätt ihop med dokumentären om Venezuela. Vänsterledare, sanktioner, flyktingar, samarbete länderna emellan osv. Det finns sannerligen mycket att lära och tycka.
 
Jag och Valle såg den lite äldre dokumentären "Kvinnan bakom Thomas Quick", vilken jag hade sett förut. Det är svårt att inte bli förbannad när en ser den dokumentären. Hur psykologer planterar falska traumatiska minnen, förvisso mot bättre vetande, men ändå. All heder till Göran Fransson dock, som är väldigt öppen med sina misstag. För övrigt somnade Valle, igen...
 
"Harry Potter och hans rötter" har jag inte så mycket att säga om och "Unstoppable" om Bethany Hamilton var rätt bra, förutom att hon är provocerande religiös.
 
Har jag nämnt "Conan Doyle - Fast i Sherlock Holmes"? Kanske, och Conan Doyle verkar ju ha varit både förnuftig och en aning märklig.
 
Sist men inte minst "Mördaren i Manila" om Duterte. Bra underlag till diskussion och det skulle vara väldigt intressant att veta om han skulle avgå om han förlorade ett val?
 
Jaja, som sagt, mest för minnet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0