Söndagsnotiser för minnet

Tiden går rätt fort trots att det inte finns så där fasligt mycket att göra med anledning av corona-viruset. Jag försöker hjälpa Juliana en del, vilket tar en del tid, men vilket är spännande och givande.
 
Förutom mitt Bond-projekt försöker jag få Valle att se lite filmer. I helgen har vi sett "The Notebook" och "Drive". Den förra föll henne väl i smaken medan hon ansåg den senare vara på tok för våldsam. Jag kan väl egentligen bara hålla med, även om jag ser "Drive" som en mycket bättre film än "The Notebook".
 
Själv har jag sett serien "Asiens turbulenta historia" de senaste veckorna. För mig lärorik, speciellt gällande uppdelandet av Indien i flera länder och allt vad det förde med sig.
 
Kommentarslöst och för minnet har jag även på senaste tiden sett dokumentärerna; "I kalifatets ruiner", "Bräck", "Conan Doyle: Fast i Sherlock Holmes", "Doktor Jack och Mr. Nicholson", "England 79", "Oscar Wilde" "Sanningen om sömn" och "Ögonblicket - Bröderna Henrik och Daniel Sedin".
 
Några kloka eller korkade tankar har jag inte att bjuda på idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0