The Living Daylights

Idag har jag varit trött och irriterad. Det gör att jag upplever människor som mer irriterande och korkade än vad de är. Det är säkert främst jag själv som är problemet, men det upplever ju inte jag :-).
 
Whatever... Det blir bättre imorgon.
 
Vädret, vad var grejen med vädret idag? Det var typ svårt att gå upprätt ute. När det sedan även haglade blev det nästan overkligt konstigt.
 
Jag fortsatte ialf med Bond-projektet. Jag var inte speciellt fokuserad, men jag har ialf sett "The Living Daylights" under kvällen. Det mest intressanta med filmen för mig var att en guide pratade om den när jag besökte Gibraltrar för några år sedan. Jag kunde inte relatera till vilken Bond-film han menade då, men det kan jag nu. Jag har för mig att han sa något om att det inte var en av de bästa filmerna, och/eller att den inte var med någon av de riktiga Bond-skådisarna, men det kan även vara något jag bara fått för mig. Hursomhelst hade jag tänkt att se filmen efter den guidningen där på Gibraltar, men det tog tydligen flera år för mig.
 
Filmen då? Jo, helt ok. "Licence to Kill" tyckte jag var bättre, men som jag tror jag skrev häromdagen, så gillar jag Daltons mer seriösa Bond. Hans gestaltning ger ett mer rimligt intryck, även om den inte är direkt minnesvärd.
 
Jag kommer sannolikt komma ihåg scenerna från Gibraltar, men resten av filmen sätter nog inte några större avtryck. En utmärkt skurk i Necros, i min mening perfekt Bond-humor med den sönderlasrade bilen i Tjeckoslovakien och en minnesvärd scen i flygplanet, men annars inte så mycket.
 
Åter igen, en helt ok film!
 
...och till sist, GRATTIS LISA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0