Kort, dokumentärt...

"Jakten på Kadaffis miljarder", hade en svårt för Jacob Zuma innan kommer en inte ha mindre svårt för honom efter att ha sett den här dokumentären. Dokumentären handlar om att Kadaffi gömde pengar i Sydafrika när han började få det hett om öronen, och att de pengarna nu är försvunna. Det finns mycket att säga om Sydafrika, men mycket verkar knepigt med det landet.
 
"Striden om aborterna". Jag har inte speciellt svårt för att veta var jag står i abortfrågan, men att det inte är mer diskussion om det i Sverige än vad det är tycker jag ändå är lite konstigt, speciellt med tanke på hur högt vi värderar liv och allas rättigheter annars i det här landet. Ur ett egoistiskt perspektiv är jag dock glad över att frågan inte är mer diskuterad.
 
Valle är på väg hem nu :-(. Det ser även mycket komplicerat ut för mig att komma ned till Italien över nyår, men vi får se om det går att lösa på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0