Terje

Jag såg precis dokumentären om Terje Hellesö som manipulerade en massa naturfoton och därmed fick en massa uppmärksamhet. Det där lät lite som att det här är något jag känt till tidigare, men det var första gången jag hörde talas om både honom och de manipulerade bilderna.
 
Förutom att storyn är intressant var dokumentären i sig inte så intressant. Kändes lite som ett snyftreportage.
 
Det intressanta för mig är hur människor kan hålla på och manipulera och försöka föra andra bakom ljuset på det här sättet. Det är en egoism som stör mig så ini helvete. Jag har rätt stort överseende för slarv och annat som kan hända när människor är stressade, men den här formen av manipulation för att komma i bättre dager, det klarar jag inte av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0