Alla Hjärtans Dag och Parasit

Igår var det Alla Hjärtans Dag. Jag och Valle firade det med att jag lagade mat, för ovanlighetens skull, och med att se filmen "Parasit" på bio.
 
"Parasit" fick en Oscar för bästa film, och det förvånade mig inte efter att ha sett filmen. Det är en koreansk film med flera överraskningar och lager. Det är svårt att säga vad det är för sorts film; komedi, thriller, skräck? Det är även svårt att veta vem som parasiterar på vem. Helt klart en annorlunda film med riktigt bra manus.
 
I övrigt har jag nu väldigt svårt att tro att Löfven kan vara påtänkt som ledare för Socialdemokraterna så länge till. Kanske fram till nästa val, men knappast längre. Är han dåligt insatt, korkad eller bara stressad? Hur han får ihop en klar linje mellan jobbskatteavdrag och ungdomsrån är ialf förblufffande märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0